wtorek, 22 listopada 2011

Malowanie na wodzie

Hej!
Dzisiaj nie poszłam do szkoły, gdyż połowa mojej klasy pojechała do kina, a że ja nie chciałam, to zostałam w domu.


Huang Zhulin z Chin wybrał bardzo nietypową technikę. Jego dzieła powstają w wodzie. Przy pomocy igły.  Inspiracją dla azjatyckiego malarza jest starożytna dynastia Tang. Czternaście wieków temu artyści wykorzystywali olej do tworzenia kształtów na tafli basenów. Zhulin poświęcił kilka lat na dobór płynu odpowiedniego do malowania na wodzie. Musi on unosić się na stale zmieniającej się powierzchni cieczy. Obrazy na wodzie tworzone są za pomocą metalowej igły.
Artysta rzadko sprzedaje swoje dzieła. Często natomiast maluje w przestrzeni publicznej, aby na swoją sztukę zwrócić uwagę jak największej liczby ludzi.
amk ram
 Źródło: http://www.tvn24.pl/24467,1683206,0,1,malowane-igla-na-wodzie,wiadomosc.html

Jestem po ogromnym wrażeniem talentu tego artysty.

Pa!

6 komentarzy:

Proszę zostaw miły komentarz ;*